" Versie in rood-beige lak
Standaard met ingebouwde binnenverlichting / Om reizen en excursies voor de Duitse bevolking begin jaren 1930 weer aantrekkelijker te maken, besloot de toenmalige Deutsche Reichsbahn-Gesellschaft (DRG) om in totaal vijf observatierijtuigen te bouwen. In die tijd was het voor de DRG van belang om de toenemende concurrentie van bussen in het excursieverkeer aan te kunnen. Bij de bouw van de treinstellen werd ernaar gestreefd alle passagiers een zo vrij en onbelemmerd mogelijk uitzicht op het landschap te bieden. Naast drie dieselhydraulische voertuigen werden er twee besteld voor elektrisch gebruik. De H. Fuchs Waggonfabrik in Heidelberg was verantwoordelijk voor het mechanische gedeelte, terwijl het elektrische gedeelte werd geleverd door de firma AEG in Berlijn.
De beide treinstellen ET 91 01 en 02, die van het publiek de welluidende naam "Gläserner Zug" (glazen trein) kregen, maakten snel naam bij de reizigers. Populair
Populaire excursies waren de Karwendel-rondreis via Mittenwald naar Innsbruck of de Alpen-rondreis via Salzburg, Bischofshofen en Kufstein naar München".