Klantenservice
0
Sluiten

Categorieën

Filters

    FLEISCHMANN 734120 E-Lok Re 6/6, grün

    Productomschrijving

    "Volledig nieuwe constructie Filigraan ontwerp van de stroomafnemers Gesloten railschrapers ingesloten / Hoewel het gebruik van de Ae 6/6 locomotieven sinds de jaren 1950 - voornamelijk op de Gotthard - als een volledig succes kan worden beschouwd. Dit waren vooral de lagere bochtensnelheid en het gebrek aan meervoudige controle. Ook het gebruik van Re 4/4II in dubbele tractie heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd. Daarom werd besloten weer een zesassige locomotief te bouwen - in tegenstelling tot de Ae 6/6, echter met drie tweeassige draaistellen. Dit was een belangrijke voorwaarde voor goedkeuring volgens de treinserie R. Na intensieve tests van vier prototypemachines werden vanaf 1972 in twee leveringsseries in totaal 89 locomotieven gebouwd door de firma's Schweizerische Lokomotiv- und Maschinenfabrik (SLM) en de naamloze vennootschap Brown-Boveri & Cie (BBC). Met een vermogen van 7.850 kW per uur en een topsnelheid van 140 km/u is de Re 6/6 nog steeds een van de krachtigste locomotieven van Zwitserland. De buitenkant van de De Re 6/6 wordt - net als de Re 4/4II en Re 4/4III - gekenmerkt door verchroomde locomotiefnummers en letters van de eigendomsaanduiding, alsmede door het Zwitserse wapen op de voorkant. Alle Re 6/6s waren versierd met namen en wapenschilden van plaatsen die met de spoorweg te maken hadden. Spoedig hadden de Re 6/6s het passagiers- en vrachtverkeer op de Gotthard overgenomen. Een ander actieterrein was de Simplon-lijn tussen Domodossola en Vallorbe en op de Lötschberg. Spoedig was de Re 6/6 overal te vinden, zij het in enkelvoudige tractie, in meervoudige besturing onderling en vooral in het goederenverkeer meestal als zogenaamde Re 10/10 samen met een Re 4/4II of Re 4/4III. In de loop der tijd zijn de Re 6/6s rood geverfd. Andere uitwendig herkenbare veranderingen zijn het aanbrengen van de UIC-aansluiting, de handgrepen en de rangeertreden. Bovendien maakten de twee onderste ronde koplampen plaats voor rechthoekige koplampbehuizingen. Vanaf 2005 zijn de meeste locomotieven uitgerust met een airconditioningsysteem in de bestuurderscabine. Vandaag zijn alle resterende machines, aangeduid als Re 620 en in blauw/rode livrei, in dienst bij SBB Cargo."

    Toon meer

    Specificaties

    Artikelnummer
    734120
    SKU
    734120
    EAN
    4005575258845

    Toon meer

    Reviews

    0 from 5Based on 0 reviews
    Schrijf je eigen review

    Er zijn nog geen reviews geschreven over dit product..

    FLEISCHMANN 734120 E-Lok Re 6/6, grün
    € 239,90
    € 179,92
    FLEISCHMANN 734120 E-Lok Re 6/6, grün
    Dit product is op bestelling
    Toevoegen aan winkelwagen

    Meest bekeken producten

    Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »