N 10-delig treinstel TGV reseau van de SNCFDe TGV reseau herkent men op de 8 in plaats van 10 middenwagon, vanwege de korte perrons in Gare de Lyon en Gare du Nord in Parijs. Technisch gezien is de TGV van de tweede generatie verder ontwikkeld. De topsnelheid van 300 km/u moet ook op hellingen van 35 promille worden gehouden, waardoor in de motorwagens nieuwe, grotere rijmotoren worden gebruikt, die zich niet zo snel opwarmen. Daarnaast zijn de transformatoren voor een grotere energievoorziening ontworpen. Het remsysteem kan nu meer energie dan die van de oudere generaties opnemen, om kortere rem weg te maken. De uitgebreide versie van de Franse Zugbeeinflussungssystems TVM 430 vervangt de voorganger TVM 300. Hierdoor is het mogelijk om in intervallen van 3 minuten met 300 km/u te rijden.
Uitvoering
-Digitale interface (6-polig)
-5-polige motor met 2 vliegwielen
-Antislipbanden
-Voorbereid voor interieurverlichting
-Rijrichtingsafhankelijk frontsginaal.