Fijn gedetailleerde replica van de fittingen en het remsysteem; €œKetelwagens worden op het spoor ingezet om vloeistoffen en gassen te vervoeren.Ze worden meestal van bovenaf gevuld en van onderaf geleegd. Een implosieVaak wordt een geforceerd ventilatiesysteem toegepast om te voorkomen dat de ketel leegloopt
ingebouwd. Het opent op hetzelfde moment dat het mondstuk wordt gelost
een ventilatieklep. De trolleys met geforceerd ventilatiesysteem zijn voorzien van een
verticale, witte buikband gemerkt in het midden van de auto. Om te legen
het koepeldeksel hoeft niet te worden geopend.
De vierassige ketelwagens van het type Uahs gebouwd vanaf 1972 (vanaf 1980 Zas)
met een capaciteit van 880 hl of 88 m³ waren afkomstig van wagenverhuurbedrijven
Gebruikt door veel spoorwegadministraties als personenwagen [P]. De
Wagens werden gebruikt om zware olie en minerale olieproducten te vervoeren.
Naast het geprefereerde toepassingsgebied in het bloktreinverkeer van de zeehavens naar de
In het binnenland rijden ze ook in het verkeer met enkele wagons, b.v. B. naar de losplaatsen
van handelsbedrijven in minerale olie. "