De locomotief vertegenwoordigt de bedrijfstoestand van begin jaren 50 en is daarom ideaal voor het dekken van de treinen van het " blauwe F-Zug-netwerk " van die tijdMet verhoogde bordenGegoten metalen chassis ; "Het" blauwe F-treinnetwerk "van tijdperk III is al lang een legende: de Bundesbahn bood al in 1951 snelle langeafstandstreinen aan. De staalblauw gelakte rijtuigen
ook onder de indruk van de veelkleurige bedrukking op de langsliggers. De verhoogde zilveren DB-letters waren in het midden van de auto versierd. Helemaal blauw
Treinen vervoerden - met uitzondering van twee verbindingen met buitenlandse contacten - alleen 2e klas. De 2e klas kwam overeen met het drieklassensysteem dat tot dan toe van kracht was
tot de klassenhervorming in de zomer van 1956, toen de oude pluche-klasse werd geschrapt, de 1e klasse, die nog steeds van kracht is. Een metalen bord had betrekking op klasse nummer 1, wat niet altijd
consequent doorgevoerd, zoals blijkt uit een aantal modelfoto's. "